12. Údržba ARA 24

Motor
Dotažení šroubů hlavy válců
Svorníky se dotahují momentem 70 - 80 Nm (u studeného motoru), v pořadí uvedeném
na obrázku. Poté se opět ve stejném pořadí utáhnou momentem 120 - 130 Nm. Motor
se spustí a při 1200 ot/min ohřeje na provozní teplotu. Potom se svorníky znovu utáhnou
120 - 130 Nm, znovu ve stejném pořadí.


Seřízení vůle ventilů
najdete v kapitole 8.

Karburátor

Základní nastavení najdete v kapitole 8.

POZOR!
Nedoporučuje se náhrada originálního karburátoru W207, karburátorem čs.výroby
JIKOV 40SOP, jako u typu M461. Motor ARO L25 má menší zdvih, zvětšený stupeň komprese
a jiné sací potrubí. Při použití karburátoru JIKOV 40SOP se podstatně sníží výkon,
zhorší průběh kroutícího momentu a spotřeba benzínu se nezmenší.

Nastavení výšky hladiny



Zapalování
Vozy typové řady ARO 24 mohou být vybaveny alternativně rozdělovačem 804 (shodný s typem
z vozu ARO M461), nebo typem 3231. Rozdělovač 3231 je podobný s rozdělovačem z vozu
ARO 10 nebo DACIA 1300, 1310, ale nelze je zaměňovat (jiný průběh odstředivé a podtlakové
regulace předstihu).

Vzdálenost kontaktů přerušovače
-     otáčet motorem, až se nastaví největší vzdálenost kontaktů
-     očistit kontakty pilníčkem
-     nastavit vzdálenost 0,35-0,45 mm pomocí regulačních šrobků

Předstih
-     na řemenici klikového hřídele se nastaví značka označující 8 před ukazatel (první
      značka je 8, druhá 0)
-     z rozdělovače se vyndá vysokonapěťový kabel od zapalovací cívky a přiblíží se
      ke kostře
-     uvolní se zajišťovací šroub rozdělovače, a rozdělovačem se otáčí až přeskočí jiskra
-     v této poloze se rozdělovač zajistí přitažením šroubu

Řízení - sbíhavost předních kol

Sbíhavost se seřizuje na spojovacích tyčích řízení. Pro seřízení je nutné uvonit objímky
na koncích spojovacích tyčí. Spojovací tyče se pak otáčí až vzdálenost A je o 0,5 - 3 mm
větší než B.