3. Typová řada ARO 24
Automobily této typové řady jsou konstruovány pro práci v těžkém terénu. Mají však
velmi dobré jízdní vlastnosti v silničním provozu. Výrobce vybavuje zyzo automobily
čtyřmi typy motorů. Dva typy jsou vznětové, pod označením L27 a D127 a dva zážehové,
pod označením L25 a L30.
Typ motoru obsah (cm3) max.výkon max.krout.moment palivo
L27 2 660 51,5kW (70k) 142 Nm nafta
D127 3 120 51,5kW (70k) 181 Nm nafta
L25 2 495 62,5kW (85k) 163 Nm benzín OČ90
L30 3 007 70,0kW (95k) 196 Nm benzín OČ90
Vznětový motor L27 je původní rumunské konstrukce, motor D127 je upravený motor Fiat.
Těmito dvěma typy motorů jsou vybavovány prakticky všechny vyráběné automobily ARO 24
s výjimkou vozů určených pro vývoz do ČSFR. Pouze naše republika dosud požaduje
automobily výhradně se zážehovými motory.
ARO 240
Má otevřenou dvoudveřovou karoserii s výklopným zadním čelem a plachtovou střechou.
Je určeno pro přepravu nákladů nebo osmi osob. Pro přepravu osob jsou za zadními sedadly
dvě sklopné, podélně umístěné lavice.
ARO 241
Čtyřdveřová otevřená karoserie s výklopným zadním čelem a plachtovou střechou je určena
pro přepravu pěti osob. Za zadním sedadlem je velký prostor pro náklad, který lze zvětšit
sklopením sedadla, případně jeho vyjmutím.
ARO 242
Karoserie typu pick-up s výklopným zadním čelem. Dvoumístná plechová budka. Ložná plocha
(2,1 m2) je kryta plachtou.
ARO 243
Třídveřová celokovová karoserie, která vznikla namontováním kovové nástavby na typ
ARO 240. Nástavba je v prostoru za předními sedadly zvýšena asi o 200 mm, aby se získal
dostatečný prostor nad hlavami přepravovaných osob. Zadní dveře se otevírají do strany
a jsou upevněny na spodní (základní) části karosérie. Pro dobrý výhled z vozidla, hlavně
při couvání, jsou mimo bočních oken a oken v zadních dveřích, proskleny i široké zadní
sloupy nástavby.
ARO 244
Uzavřená pětidveřová celokovová karoserie vznikla namontováním nástavby na ARO 241.
Nástavba je bohatě prosklena, včetně okének v zadních sloupcích. Zadní dělené dveře
se otevírají horní polovina vzhůru a dolní polovina se vyklápí směrem dolů.