První model rumunského off-roadu: IMS 57

Během druhé světové války vyráběly závody společnosti Letea součástky do letadel:  vrtule, součásti výzbroje atd. Po opuštění této výroby v roce 1953 přešla část dělníků na konstrukci  prvního rumunského motocyklu. V roce 1957 začali podle ruského vzoru (GAZ)  a s použitím jak vylepšených, tak i vlastních dílů s výrobou prvního domácího vozidla IMS-57.

IMS, 25kB

914 vyrobených IMS-57 mělo následující charakteristiky:
Dvoudveřová karoserie s plachtou, benzínový motor o objemu 3,260cm2 a síle 50 koní při 2,800 otáčkách, maximální rychlost 80km/h a spotřebu 24l na 100km.

Výroba byla ruční, připravený podvozek byl nejprve funkčně otestován na okruhu Campulung-Colibasi, poté opatřen karoserií, a vůz byl natřen a dokončen v továrně v Motor-car v Pitesti.