1. Přehled současné produkce

V současné době jsou terénní automobily ARO vyráběny ve třech základních typových řadách:
-     ARO 10
-     ARO 24
-     ARO 30

Každá z typových řad obsahuje několik modifikací, které jsou voleny tak, aby splňovaly
prakticky veškeré požadavky odběratelů. Společné pro všechny řady je důsledné dodržování
zásady maximální dědičnosti jednotlivých dílů, což umožňuje výrobci i jeho subdodavatelům
snižovat sortiment a zvyšovat sériovost výroby. U odběratelů se potom tato zásada
promítne do značně nižšího objemu náhradních dílů. Jednotlivé modifikace v rámci
typové řady vznikají ve většině případů tak, že se používá jednotný základ, který
tvoří ARO s otevřenou celokovovou karoserií, která je doplňována účelovými nástavbami.
Značnou pozornost věnuje výrobce vnitřnímu vybavení automobilů, které je u současných
typů prakticky shodné s interiérem osobního automobilu. Přístrojová deska
s otáčkoměrem, ovládací prvky a anatomicky tvarovaná přední sedadla s opěrkami
hlavy jsou převzaty z automobilu DACIA. Na předních sedadlech se používají
samonavíjecí bezpečnostní pásy. Všechny typy automobilů ARO používají dvouokruhový
brzdový systém s posilovačem.
Čtyřstupňová plně synchronizovaná převodovka je doplněna přídavnou převodovkou, která
umožňuje volit pohon 4x2, 4x4 a 4x4 R pomocí jedné ovládací páky. V nábojích předních
kol jsou namontovány odpojovače pohonu předních kol pro snížení spotřeby při silničním
provozu. Pro bezpečnost posádky jsou všechny typové řady vybavovány masivním ochranným
obloukem za předními sedadly.